Українська мова


Календарно-тематичне планування
Українська мова
5 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
(10 год – резерв годин для використання на розсуд учителя)

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Автори: Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У розвантаженні програми (2015 р.) брали участь: Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко О. О., Усатенко Г. О., Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О. П., Панасенко Н. М.
В оновленні програми брали участь: Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О. Ю., Мельниченко О. М., Михайловська Н. А., Панченков А. О., Пчеляна Л. В

Фронтальні види контрольних робіт

Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми
4

4

Письмо:




переказ
1

1

твір
-

1

Правопис:




диктант
1

1

Аудіювання
-

1

Читання мовчки
1

-


Усний твір,
діалог

 усний переказ,
читання вголос




№ з/п
Тема уроку
Дата

Примітка
Повторення вивченого в початкових класах
1
ВступЗначення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України


2
Текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ тексту на речення.


3
РМ. № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості.


4
Слово як компонент речення. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення


5
РМ. № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів


6
Лексичне значення слова


Лексикологія
7
Лексикологія. Лексичне значення слова. Тлумачний словник.  Однозначні й багатозначні слова


8
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні


9
РМ. № 3. Складання усного опису предмета за картиною. 


10
Лексична помилка та умовне позначення її


11
Групи слів за значенням (синоніми, антоніми, пароніми)


12
РМ. № 4. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом


13
РМ. № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).


14
РМ. № 6.  Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми


15
Групи слів за значенням (омоніми)


16
Групи слів за значенням (омоніми)


17
Використання синонімів, антонімів, омонімів, паронімів у мовленні. Ознайомлення зі словниками.


18
Контрольна робота № 1. «Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія» (тести). Контрольне читання мовчки  художнього тексту розповідного характеру


19
РМ. № 7. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням  синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника


Будова слова. Орфографія
20
Значущі частини слова. Основа слова і закінчення.


21
Корінь як значуща частина слова.


22
Корінь слова. Спільнокореневі слова.


23
Спільнокореневі слова і форми слова


24
РМ. № 8. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.


25
Незмінні й змінні слова.


26
РМ. № 9. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості


27
РМ. № 10. Складання опису тварини для Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених висловлень.


28
Префікс як значуща частина слова.


29
РМ. № 11. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).


30
Написання префіксів пре-, при-, прі-


31
РМ. № 12. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.


32
Суфікс як значуща частина слова.


33
Узагальнення і систематизація з розділу «Будова слова. Орфографія». Розбір слова за будовою.


34
Контрольна робота № 2. «Будова слова. Орфографія» (тести і завдання).


Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
35
Звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки


36
Приголосні тверді та м'які, дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г


37
Приголосні тверді та м'які, дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г


38
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт


39
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ


40
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ


41
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка  


42
Наголос.


43
Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені е, и, о в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом


44
РМ. №. 13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.


45
Позначення на письмі ненаголошених голосних е, и та о перед складом із наголошеним у у коренях слів.


46
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення Орфографічний словник (практично)


47
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично)


48
Контрольна робота № 3. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»  (тести і завдання)


49
РМ. № 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.


50
РМ. № 15. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною»


51
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних


52
Спрощення в групах приголосних


53
Спрощення в групах приголосних


54
Уподібнення і спрощення в групах приголосних(продов)


55
Вимова префіксів роз-, без-.


56
Чергування [о]-[а],[е]-[і],[е]-[и]; [о],[е] з [і].


57
[и], [і] після [ж], [ч], [ш] та [г], [к], [х] у коренях слів. [е], [о] після [ж], [ч], [ш].


58
Чергування [г], [к], [х] –  [ж], [ч], [ш] – [з*], [ц*], [с*]


59
Контрольна робота № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тести і завдання).


60
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності)


61
Вимова префіксів з-, зі-, с-, роз- (розі-)


62
Контрольний диктант № 1. Навчальне читання мовчки


63
РМ. № 16. Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії


64
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.


65
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.


66
Основні правила переносу


67
Основні правила переносу


68
Правила вживання знака м’якшення


69
Правила вживання апострофа.


70
Правила вживання знака м’якшення та апострофа


71
РМ. № 17. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.


72
Контрольна робота № 5. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тести). Контрольне аудіювання тексту


Відомості із синтаксису і пунктуації
73
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.


74
Головне й залежне слово в словосполученні


75
Головне й залежне слово в словосполученні


76
Речення, його граматична основа.


77
Речення, його граматична основа.


78
Речення з одним головним членом


79
Види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням: окличні й неокличні


80
РМ. № 18. Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему: «Чому необхідно знати історію свого народу»


81
Види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням: окличні й неокличні


82
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення


83
Контрольна робота № 6. «Словосполучення і речення» (тести і завдання)


84
Другорядні члени речення.


85
Додаток. Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні


86
Означення. Способи їх вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні


87
Прикладка як різновид означення


88
Обставина. Типи обставин за значенням. Способи їх вираження.


89
Другорядні члени речення (практично)


90
Речення з однорідними членами (без сполучників та зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами


91
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами


92
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами (практично)


93
РМ. № 19. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.


94
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами


95
РМ. № 20. Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад») з використанням узагальнювальних слів з однорідними членами речення


96
Контрольна робота № 7. «Другорядні члени речення. Однорідні члени речення»  (тести і завдання)


97
Звертання. Непоширені й поширені звертання.


98
Розділові знаки при звертанні


99
Вставні слова, виділення їх на письмі комами.


100
Вставні слова, виділення їх на письмі комами.


101
РМ. № 21. Оформлення конверта.


102
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.


103
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення. Синтаксичний розбір складного речення


104
РМ. № 22.  Написання листа до рідної людини


Пряма мова. Діалог
105
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові


106
Розділові знаки при прямій мові


107
РМ. № 23.  Складання розповіді «Улюблені пісні моєї мами»


108
Діалог. Тире при діалозі


109
Контрольна робота № 8. «Звертання. Вставні слова. Складні речення»  (тести і завдання)


110
РМ. № 24.  Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків



Повторення й узагальнення в кінці року


111
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Лексикологія».


112
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Будова слова й орфографія».


113
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика й графіка»


114
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Орфоепія й орфографія»


115
Контрольний диктант № 2


116
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»


117
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»


118
Підсумковий урок.




6 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
(7 год – резерв годин для використання на розсуд учителя)

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Автори: Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У розвантаженні програми (2015 р.) брали участь: Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко О. О., Усатенко Г. О., Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О. П., Панасенко Н. М.
В оновленні програми брали участь: Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О. Ю., Мельниченко О. М., Михайловська Н. А., Панченков А. О., Пчеляна Л. В

Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми
4

4

Письмо:




переказ
1

1

твір
-

1

Правопис:




диктант
1

1

Аудіювання
-

1

Читання мовчки
1

-


Усний твір,
діалог

 усний переказ,
читання вголос




№ з/п
Тема уроку
Дата

Примітка
Повторення вивченого в початкових класах
1
ВступКраса і багатство української мови.


2
РМ. № 1. Повторення вивченого про мовлення.  Загальне  уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет.


Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6 год.)
3
Словосполучення і речення. Головні члени речення.


4
Просте речення. Розділові знаки у простому реченні.


5
РМ. № 2. Повторення вивченого про типи мовлення.  Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру.


6
Звертання, вставні слова.


7
РМ. № 3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.


8
Однорідні члени речення.


9
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні.


10
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі.


11
РМ. № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті


12
Контрольний диктант № 1. Контрольне читання мовчки


Лексикологія
13
Групи слів за їх походженням: власне українські слова і запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів


14
Лексична помилка (практично)


15
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і


16
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа


17
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.


18
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.


19
РМ. № 5. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови висловлювання-роздуму. «Ким я мрію стати» з використанням неологізмів


20
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова.


21
Професійні слова і терміни, просторічні слова.


22
Контрольна робота № 1. «Лексикологія» (тести і завдання)


Фразеологія
23
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.


24
Джерела фразеологізмів, їх різновиди. Ознайомлення з фразеологічним словником.


25
РМ. № 6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).


26
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.


27
Фразеологізми в ролі членів речень.


28
Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення ролі їх у текстів різних стилів


29
РМ. № 7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму


30
РМ. № 8. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму


31
РМ. № 9. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму


Словотвір. Орфографія
32
Змінювання і творення слів. Твірне слово


33
Основні способи словотворення


34
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.


35
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-).


36
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами
 -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).


37
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах.


38
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-.


39
Творення та правопис складноскорочених слів.


40
Контрольна робота № 2. «Фразеологія. Словотвір. Орфографія» (тести і завдання).


41
РМ № 10. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.


Морфологія. Орфографія
Іменник
42
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її


43
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


44
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).


45
Велика буква та лапки у власних назвах


46
Збірні іменники


47
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.


48
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.


49
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.


50
Контрольна робота № 3. «Морфологія. Іменник» (тести і завдання).


51
Поділ іменників на відміни і групи


52
Відмінювання іменників І відміни.


53
Відмінювання іменників ІІ відміни.


54
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.


55
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни.


56
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми.


57
Написання  не з іменниками.


58
Правопис складних іменників. Особливості творення іменників.


59
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),
 -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).


60
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові


61
Правопис складних іменників.


62
Контрольна робота № 4. «Іменник» (тести і завдання).


63
РМ.  № 11. Будова опису приміщення


64
РМ.  № 12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення


Морфологія. Орфографія
Прикметник
65
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


66
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.


67
Перехід прикметників з однієї групи в іншу.


68
РМ.  № 13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису)


69
РМ.  № 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.


70
РМ.  № 15. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.


71
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.


72
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.


73
Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників.


74
Прикметники твердої і м’якої груп, їх відмінювання.


75
РМ.  № 16. Усний порівняльний опис двох рослин за ілюстрацією


76
Контрольна робота № 5. «Прикметник»  (тести і завдання).


77
Творення прикметників. Перехід прикметників у іменники.


78
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-,         -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-


79
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов-      (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-.


80
Написання не з прикметниками.


81
Написання складних прикметників разом і через дефіс.


82
Написання -н- і -нн- у прикметниках.


83
Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини мови.


84
РМ.  № 17. Складання характеристики знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових формах


85
Контрольна робота № 6. «Прикметник»  (тести і завдання).


Морфологія. Орфографія
Числівник
86
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


87
Числівники кількісні і порядкові.


88
Творення числівників. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників.


89
РМ.  № 18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною


90
РМ.  № 19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною


91
Відмінювання кількісних числівників. Букв ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.


92
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.


93
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.


94
Узгодження числівників з іменниками


95
Відмінювання порядкових числівників (система вправ)


96
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу


97
Творення  числівників. Морфологічний розбір числівника як частини мови.


98
Контрольна робота № 7.  «Числівник» (тести і завдання).


Морфологія. Орфографія
Займенник
99
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням


100
Розряди займенників за значенням


101
Особові займенники. Зворотній займенник себе.


102
РМ. № 20.  Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»


103
РМ. № 21.  Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини»


104
Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.


105
Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників.


106
Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник).


107
Уживання займенників для зв’язку речень у тексті.
РМ. № 22. Навчальне аудіювання тексту


108
Контрольний диктант № 2. Контрольне аудіювання


109
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.


110
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. Написання займенників із прийменниками окремо.


111
РМ. № 23. Есе «У чому полягає життєвий успіх»


112
Вказівні та означальні займенники. Розбір займенника як частини мови.


113
Контрольна робота № 8. «Займенник» (тестові завдання).


Повторення і кінці року
114
Повторення і узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології.


115
Повторення і узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії.


116
Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.


117
Підсумковий урок





7 клас
(88 год, 2,5 год на тиждень)
(3 год – резерв годин для використання на розсуд учителя)

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Автори: Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У розвантаженні програми (2015 р.) брали участь: Шелехова Г. Т., Голуб Н. Б., Новосьолова В. І., Сидоренко В. В., Тарасенко О. О., Усатенко Г. О., Оперчук О. П., Мельник М. М., Ткачова Г. В., Глазова О. П., Панасенко Н. М.
В оновленні програми брали участь: Глазова О. П., Романенко Ю. О., Голуб Н. Б., Кондесюк Т. В., Котусенко О. Ю., Мельниченко О. М., Михайловська Н. А., Панченков А. О., Пчеляна Л. В

Фронтальні види контрольних робіт

Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка мовної теми
3

3

Письмо:




переказ
1

1

твір
-

1

Правопис:




диктант
1

1

Аудіювання
-

1

Читання мовчки
1

-


Усний твір,
діалог

 усний переказ,
читання вголос



№ з/п
Тема уроку
Дата
Прим
1
Вступ. Літературна норма української мови


2
РМ. № 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично).


3
РМ. № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю.


4
РМ. № 3. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)


Повторення та узагальнення вивченого
5
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях


6
РМ. № 4. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.


7
Частини мови. Вивчені групи орфограм в іменниках і прикметниках


8
РМ. № 5. Створення й розігрування діалогів дискусійного характеру на тему: «Чи можуть електронні носії інформації (планшети, айпади, айфони)  повністю витіснити друковану книжку?»


9
Правопис та вживання числівників і займенників


10
Контрольний диктант № 1.


11
РМ. № 6. Написання есе в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами на тему: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність»



Морфологія. Орфографія.
Дієслово


12
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


13
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на
-но, -то (загальне ознайомлення).


14
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми.


15
Доконаний і недоконаний види дієслів


16
РМ. № 7. Стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.


17
Часи дієслова. Теперішній час


18
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.


19
Майбутній час дієслів


20
Контрольна робота № 1 «Дієслово» (тести).
РМ. № 8. Контрольне читання мовчки тексту


21
РМ. № 9. Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів


22
Способи дієслів


23
Творення і правопис дієслів наказового і умовного способу


24
Безособові дієслова


25
Способи творення дієслів


26
Дієслова І і ІІ дієвідміни


27
Дієвідмінювання дієслів теперішнього часу


28
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін


29
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів


30
Знак м’якшення  у дієсловах наказового способу


31
Не з дієсловами


32
Контрольна робота № 2 «Дієслово» (тести). Навчальне аудіювання художнього тексту монологічного характеру


33
РМ № 10. Особливості будови опису зовнішності людини.


34
РМ № 11. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).



Дієприкметник


35
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


36
Активні і пасивні дієприкметники.


37
Творення активний і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу


38
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників


39
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни.


40
РМ № 12. Контрольний докладний переказ тексту розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини


41
Безособові дієслівні форми на -но, -то


42
Правопис суфіксів дієприкметників. Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження


43
Не з дієприкметниками


44
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів


45
Контрольна робота № 3 «Дієприкметник» (тести і завдання)


46
РМ № 13. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника


47
РМ № 14. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів


Дієприслівник
48
Дієприслівник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


49
Вид і час дієприслівників


50
РМ № 15. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом)


51
Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення


52
Не з дієприслівниками


53
РМ № 16. Контрольний твір розповідного характеру про  виконання автором улюбленої справи в художньому стилі


54
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові


55
Контрольна робота № 4 «Дієприслівник» (тести і завдання)


56
РМ № 17. Портретний нарис у публіцистичному стилі



Прислівник


57
Прислівник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


58
Розряди прислівників


59
Творення прислівників


60
Ступені порівняння прислівників


61
Прислівники як засіб зв’язку речень у тексті. Морфологічний розбір прислівників


62
Н та нн у прислівниках


63
И та і в кінці прислівників


64
Не з прислівниками


65
Ні з прислівниками


66
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників


67
Написання прислівників разом і через дефіс


68
Написання прислівникових словосполучень окремо


69
Контрольна робота №  5 «Прислівник» (тести і завдання).


70
РМ № 18. Складання анотації на книжку з використанням прислівників



Прийменник


71
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку у словосполученні


72
РМ № 19. Складання відгуку про цікаву книжку


73
Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс


74
Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення


75
РМ № 20. Контрольний переказ тексту



Сполучник


76
Сполучник як службова частина мови. Уживання сполучників у простому і складному реченнях. Сполучники сурядності і підрядності


77
Сполучники підрядності. Розрізнення сполучників й однозвучних слів 


78
Правопис сполучників (написання разом і окремо)



Частка


79
Частка як службова частина мови


80
Частки формотворчі та словотворчі


81
Контрольний диктант № 2. Контрольне аудіювання тексту


82
Правопис часток не  і ні з різними частинами мови


83
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки



Вигук


84
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням


85
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках


86
Контрольна робота № 6 «Прийменник. Частка. Сполучник. Вигук» (тести і завдання).


87
Узагальнення й систематизація вивченого


88
Узагальнення й систематизація вивченого




Комментариев нет:

Отправить комментарий